MY MARANG STORY

As told by  Mychell Malupa 


Marang (Artocarpus odoratissimus) is native to Borneo, Palawan and Mindanao Islands. Lami ni siya. Mas lami pas iyaha.

Sa una tong college pa ko, inig makauli kog bukid (Azpetia) masugat nako akong paternal uncle nga tagpila ka sako iyang karga sa kangga. Sa iyang kabuutan, bisan pag daghan iyang marang, dili jud siya kahatag nako bisan isa. I love marang jd. Kay dili manangit sa imong ngipon inig kaon. Dili pud siya aslum nga sama sa iyang nawong.

FF.
Sa pagkamatay sa akong Papa last December 2020, nagwild siya kay nilabay ra daw ko sa iyang atubangan. That was 11pm. Taligsik, lapok, danlog og kapoy kay oras kapin pud ang biyahe gikan BXU-AZPETIA. Gikan pa pud ko nagduty sa skol, unya naggrocery daun pag-abot sa akong manghud (late ang pag-abot kay delayed og oras kapin iyang plane from Manila kay zero visibility ang Bancasi airport that time) so gahol na kami sa oras. Masama pa ang panahon. So need nakong ibutang akong gibitbit left and right hands para duolon siya og respetaran kay medyo layo siya sa pathway pasulod sa among balay nga walay hagdanan? Nagsulti pa lang siya, pwede ko munaog utro unya rewind tanan panghitabo. Dili kay magwild murag kalag nga nagkundinar. 

So nagwild daw siya kay wala daw koy batasan. Mura daw kog si kinsa. Wow! Feeling kloz. Karon pa tahay ka managad sa ako kay naa nakay madawdaw sa ako? Labon sa una, bisan isa nalang ka marang, dili ka kahatag nako. May ambag ka sa natuntong at naabot ko ngayon? Nakatunol kas akong tuition nga Php350. 00 (semester)? Nakahatag kag Php1, 000.00 monthly allowance nako (less Php250. 00 for boarding house). Apektado ka masyado. Remember last December 2011, duha ka litson akong dala sa balay, gitunga nimo ang isa ka tibuok litson og gidala sa inyo. Nireklamo ko? Naa kay nadungog sa ako? Wala kay nadungog sa ako bisan wala ka nananghid sa ako. Sa ako rang inahan. Pa-importante much? Ni-survive ko sa una nga wala mo. Bisan kapoy na kaayo both physically, emotionally, mentally og spiritually. Makawalag gana. So mas makasurvive ko karon bisan wala mo sa akong kinabuhi. Kay sa tinuod lang, moduol ramo og naa moy tuyo. Makahinumdom ra mo nako kung naa moy kinahanglan. Gets? 

Nakahinumdum lang ko. Kay ting-marang man gud. Mao ng mobalik na pud ang mga panghitabo. Pasensya na jud kung dili ninyo bet akong mga posts kay wala raba ni mga "GLORY TO GOD" nga mga tema. Please feel free to unfriend me. Kaysa basin i-PM napud ko ninyo kay naa moy ipa-like or ipa-heart nga mga posts sa facebook nga makabenefit mo, or inyong mga baligya. 

IKAW?
YES, IKAW!
ANONG KWENTONG MARANG MO?

Source: FB
©Mikaela Nicole Malupa Sotto
August 18, 2021

Popular posts from this blog

DALAMPASIGAN SA PANUBIGAN

VACCINES OF DEATH

Bakit Nakatungó Ang Uhay Ng Palay